bakomsagan

Privata bloggen bakom sussiessaga.blogg.se

Hoppsan Kerstin!

Kategori: Allmänt

Ehrm.. Hej?
Eller vad säger man när man inte har skrivit ett sådant kallat blogginlägg sedan den 30 september 2010? :p
 
Vad gör jag här igen då?
Jag vet inte riktigt faktiskt.. jag har länge gått och tänkt på om man ska starta någon blogg igen, för träningen och sådär. Inte för att någon kommer läsa det, men för mig egen skull. För om jag publicerar allting så måste jag ju hålla mig själv aktiv.
 
Jag råkade ha sönder mitt knä år 2010.. Så det har ju varit lite kämpigt, nu har det gått 2,5 år.. 2 operationer har gjorts och har precis börjat kunna springa. (Med springa så läs intervalla, jag har alldeles för kass kondis..)
 
Och i och med att jag kan bli mer aktiv i mitt liv så tänkte jag försöka ändra andra delar också.
 
Här sitter man, 26 år gammal och har varit tjock sen jag föddes. Faktiskt, det finns lixom inget årtal att peka på, typ när jag var 6 började jag lägga på mig vikt, utan det har lixom alltid varit så.
Har gjort många försök genom åren.. friskis och svettis, Gym med vänner, simning, käka LCHF osv.. Men ingenting har funkat. Någonsin. Så man blir ju faktiskt lite leds.. Men skam den som ger sig!
 
Jag har skaffat mig en matdagbok, bara för att se vad jag stoppar i mig. Tycker inte direkt att jag lever något onyttigt liv, om vi tar bort ölen, och det mina vänner kommer då aldrig ske! 
Så jag tycker det är lite orättvist att det ser ut som om jag trycker i mig 1 påse chips om dan, men för att komma till botten med allt så har jag nu alltså min matdagbok.
 
Så. Här kommer jag väl fylla i hur det går med träningen, vad jag äter, hur jag mår och annat trams. Kanske lite smink ibland också? Det är ju ändå ett av mina stora intressen.
 
.. så.. HEJ HEJ!
Såhär ser jag ut nu några år senare..
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: