bakomsagan

Privata bloggen bakom sussiessaga.blogg.se

Jobb

Kategori: Allmänt

Jag är ju halvt som halvt arbetslös..

Jag jobbar ju lite på filmkedjan.. cirka 10-20 timmar i månaden ungefär.. oftast är passen runt 3h långa. Så det är inte mycket att hurra för.. därför säger jag att jag e arbetslös.

men idag blire jobbigt å vara arbetslös måste jag säga..

Förra året sommarjobbade jag hos swebus som serviceman.. jobbade mellan 7-12, sen jobbade jag kvällar på bingon. Det var rätt ok.. fick ju lite tid emellan å vila på och så.

Swebus har inte hört av sig sedan mitt vikariat tog slut, och nu har dom tydligen kris där ute. Dom måste få klart alla bussar tom fredag, så nu är jag inringd på jobb..

Ska jobba 7-16 resten av veckan. Det resulterar i att idag jobbar jag
7-16 Serviceman på swebus
17-22 Filmkedjan, själv. Erik orkade inte jobba.


Bahaa ja vet en sussie som kommer vara heeelt slut ikväll....

Men, man kanske inte ska klaga när man äntligen får jobba lite!? Bara det att ja är så van å vara hemma för det mesta, åka till filmkedjan å göra 2-3 timmar nånda i veckan lixom..
Man blir så snabbt van med hela latheten..

Puss å Smisk.. ja måste fara nu!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: