bakomsagan

Privata bloggen bakom sussiessaga.blogg.se

Halsfluss

Kategori: Allmänt

Såg på FB att en vän har halsfluss och det fick mig å tänka tillbaka.
Jag är ett halsflussbarn.. när jag var liten kunde det gå några månader emellan, ibland nått år. oftast var det uppehåll på 3-5 månader.
Mina läkare sa ingenting

Sen på slutet så gick det ungefär en månad emellan. När man har halsluff är man sjuk ungefär 5-7 dagar. vilket betydde 3 veckor friskhet på en månad.
till sist fick jag nog å beställde tid hos läkarn å sa att ja vill ta bort dom, NU.

han sa att det ser inte farligt ut.. men ja skickar väll en remiss till sjukan, men vänta dig inget.
Å när jag väl kom till sjukan blev doktorn på öra näsa hals chockad över att jag hade levt med dom halsmandlarna i så många år.



halsfluss är en vidrig sjuka. halsmandlarna sväller och får vita prickar, oftast hög feber, jag fick alltid 39 vilket är otroligt högt för mig eftersom ja har en temp på 36 i vanliga fall
man har ONT, så ont så man inte kan äta, svälja till och med gör ont.


jag är jävligt tacksam över att dom tog bort mina halsmandlar, smärtan från operationen gick inte ens å jämföra med å ha halsfluss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: